Návštěva Národního parku Kemeri – den 9.

Po našem prvním “pracovním” týdnu jsme si řekli, že je také na čase trochu vycestovat. A tak jsme se spolu s dalšími Erasmus studenty z celé Rigy vydali do velkého národního parku poblíž Rigy – do Kemeri.

Dáme sraz pod hodinama

Hned po první schůzce s Kristianou nám bylo doporučeno, ať určitě sledujeme facebookovou stránku ESN Riga (Erasmus Student Network), kde najdeme hromadu událostí a spoustu dalších Erasmus studentů zde v Rize. Jednou z těchto událostí byl také výlet do Národního parku Kemeri. Protože to byl náš první víkend, ještě jsme nevěděli co vše budeme chtít v Lotyšsku vidět, tak jsme se rozhodli, že se přidáme.

Národní park Kemeri má rozlohu 381,6 km² a je biologicky velmi rozmanitý. Kromě velké bažiny Kemeri zde můžeme najít minerální prameny a zdroje léčivého bahna. V parku se vyskytují stovky druhů mechů, lišejníků a hub. Velké množství z nich je chráněno.

Sraz byl naplánovaný na 12:30 u rižského hlavního nádraží. Dominantou tohoto nádraží je vysoká věž s hodinami, na které je ze všech stran velký nápis Rīga. Protože se celé nádraží nachází v obchodním domě Origo, říká se těmto hodinám Origo Pulkstenis – Hodiny Origo, Origo Clock. Je to taková obdoba našeho “Sraz pod ocasem” na Václavském náměstí 😃

Připravit, za chvíli vyrážíme

Náš vlak směrem Tukums 2 odjížděl z nádraží přesně ve 13:00. Protože nás dorazilo něco okolo 80 lidí, šli jsme si raději hned koupit lístek, než se u pokladen vytvořila nekonečná fronta. Zpáteční lístek do zastávky Kemeri stál €3,80, což mi za hodinovou jízdu přijde jako dobrá cena. Bohužel, na vlakové spoje po Lotyšsku se nedá uplatnit žádná studentská sleva.

Čerstvý vzduch borovicového hvozdu

Železniční stanice v Kemeri byl jeden menší dům s přístřeškem uprostřed zasněženého lesa. Nic moc tam nebylo, takže pokud by jednomu ujel vlak, mohl by si akorát procházet všudy přítomné borovicové lesy.

Cesta do samotného srdce národního parku nám trvala něco málo přes hodinu. Celou dobu jsme šli po zamrzlých lesních cestách, kde to opravdu klouzalo. Někteří experti vyšli na výlet do zasněžené lotyšské přírody v teplácích a na nohou měli plátěné tenisky, těm jsem ani trochu nezáviděl 😃

Když jsme ale dorazili do středu parku, před námi se objevil rozsáhlý močál plný různých rašelinišť, jezírek a malých stromků.

Návštěvník parku si může vybrat ze dvou okruhů, kterým se chce vydat. Menší z nich má přibližně 1,4 kilometru a dostanete se po něm přibližně do prostředku močálu. Větší má pak okolo 3,4 km a táhne se okolo celé bažiny.

Když už, tak už!

Co by to samozřejmě bylo za výlet, kdybychom si nevybrali velký okruh a neprošli si močál celý 😊 Cesta je upřímně pořád stejná, ať na malém nebo velkém okruhu. Jeden zásadní rozdíl mezi nimi však je. Pokud se rozhodnete, že si zajdete, stejně jako my, odměnou vám bude možnost výlézt na dřevěnou rozhlednu, odkud máte výhled na celý močál pod vámi. Úplně jako na dlani! 😊

Kemeri kam oko dohlédne 😊

Kemeri je velmi populární mezi lotyšskými fotografy pro své nádherné východy a západy slunce nad touto bažinou. A je úplně jedno v jakém ročním období se rozhodnete park navštívit. Na internetu můžete dokonce najít brzké ranní zájezdy do Kemeri právě a pouze za účelem fotografování. Schválně si zkuste na internetu najít pár obrázků oranžovou září zalitého Kemeri. Je to opravdu nádhera.

Zpět do víru velkoměsta

Pokud se vydáte do Kemeri, určitě doporučuji vydat se v menším počtu lidí, než je 80 😃 Po cestě jsme se sice roztahali na skupinky, ale pokud se před vámi pohybují nějací pomalejší jedinci, celá tato skupinka pak vypadá jako průvod kačerů.

Sestřih celého výletu do Národního parku Kemeri

Plní dojmů a dojati z krásy celého parku v Kemeri jsme se celí zmrzlí vydali cestou zpátky směrem k vlakové zastávce. Zpáteční vlak do Rigy nám jel v 18:10, takže jsme chvilku počkali na zastávce, než dorazí i ta pomalejší část s plátěnýma teniskama a pak hurá zpět “domů” 😃

Tak, honem do vařící sprchy

Když jsme dorazili zpět do Rigy, byla už tma a naše další cesta směřovala samozřejmě kam jinam, než do teplé sprchy a postele na koleji. Tento výlet se opravdu povedl a celý park byl krásný, ale nemějte strach, parků je v Lotyšsku ještě spoustu! 😃 Mám toho ještě hodně co objevovat a tedy i hodně co psát. Tak si zatím užívejte teplé dny doma v Česku, já jdu dál mrznout 😊 Sveiki! 🇱🇻